Hogyan foglaljunk olcsó hotelszobát?

Hogyan foglaljunk olcsó hotelszobát?Ha a legjobb ajánlatot szeretnéd megtalálni hotel foglalására, akkor nem elég csak a szálloda weboldalát felkeresni foglalás szempontjából, hanem külső, szállásgyűjtő oldalak böngészésére is érdemes idők szakítani.

A direkt hoteles foglalások egyik előnye, hogy vannak olyan szállodák, ahol kedvezményeket lehet szerezni rendszeres foglalások után. Ha külső oldal segítségével foglalsz, hiába szállsz meg renderesen ugyanabban a hotelben, valószínűleg nem fog kedvezmény járni érte.

Lehetőség van arra is, hogy ún. hotel tag legyél, ahol szintén kedvezményeket extra szolgáltatásokat kaphatsz, ha a hotelnél foglalsz szobát.

A külső oldalak egyik legnagyobb előnye, hogy általában nem csak egy szálloda kínálatát láthatod, hanem a szállásfoglaló oldalon összehasonlítva megtalálhatod több szálloda árait, kínálatát is. Ez különösen előnyös akkor, ha a legolcsóbb megoldást keresed, mivel nem kell manuálisan végignézned több szálloda weboldalát, hanem egy helyen megtalálsz minden információt, amire szükséged lehet.

A foglalás idejét tekintve két lehetőséged is van olcsó szállást találni: ha nagyon korán, vagy ha nagyon későn foglalsz. A nagyon korai foglalások biztos vendégeket jelentenek a szállodának, így olcsóbbak. Ha az utolsó pillanatra hagyod a szálláskeresést, ki lehet fogni last minute ajánlatokat. Mindkét lehetőségnek megvannak természetesen a hátrányai: az előre foglaláshoz biztos időpont kell, akkor hónapokkal előre, az utolsó pillanatban pedig könnyen szállás nélkül maradhatsz, ha véletlenül elfogytak a kiadó szobák.

Mikrotápanyagok a sporttáplálkozásban

Mikrotápanyagok a sporttáplálkozásbanAz egészséges, tudatos táplálkozás mindenki számára fontos kellene, hogy legyen, azonban sportolók esetén kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy mit esznek, mivel a táplálkozás hozzájárul a sportolás közbeni teljesítményükhöz.

Sokan azt gondolják, hogy csak a fő tápanyagokra kell figyelni (pl. fehérjék, szénhidrátok), azonban a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek is szerves részei az egészséges étrendnek. Ezeket hívjuk együttes néven mikrotápanyagoknak.

Számos tudományos vizsgálat bizonyította, hogy az fizikai aktivitás intenzitásának, időtartamának függvényébe nő a mikrotápanyag hiány kialakulásának kockázata. Ez különösen akkor jelentkezik, amikor az edzések célja a testsúlycsökkentés. Ennek megfelelően mindig törekedni kell arra, hogy a szervezet annyi vitaminhoz, ásványi anyaghoz jusson, amennyi a napi javasolt érték.

A sportolásban kiemelt szerephez jutnak ezek a tápanyagok, mivel a hosszú ideig tartó mikrotápanyag hiány csökkenti a szervezet regenerációs képességét, valamint görcshöz, fáradékonysághoz vezethet. Mindez fokozott fertőzés- és sérüléshajlamot alakít ki.

Sportolók számára a vitaminkészítmény vásárlása előtt érdemes kikérni sporttáplálkozási tanácsadó véleményét, aki segíteni tud abban, hogy az adott sporthoz és a testi adottságokhoz, jellemzőkhöz igazodva melyik a megfelelő készítmény, vitamin.

Ettől függetlenül jó megoldás, ha figyelünk a kiegyensúlyozott, változatos étrendre, valamint többször eszünk kevesebbet, mivel ezek elősegítik, hogy a szervezet mindig rendelkezzen megfelelő mennyiségű vitaminnal, ásványi anyaggal.