Mikrotápanyagok a sporttáplálkozásban

Mikrotápanyagok a sporttáplálkozásbanAz egészséges, tudatos táplálkozás mindenki számára fontos kellene, hogy legyen, azonban sportolók esetén kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy mit esznek, mivel a táplálkozás hozzájárul a sportolás közbeni teljesítményükhöz.

Sokan azt gondolják, hogy csak a fő tápanyagokra kell figyelni (pl. fehérjék, szénhidrátok), azonban a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek is szerves részei az egészséges étrendnek. Ezeket hívjuk együttes néven mikrotápanyagoknak.

Számos tudományos vizsgálat bizonyította, hogy az fizikai aktivitás intenzitásának, időtartamának függvényébe nő a mikrotápanyag hiány kialakulásának kockázata. Ez különösen akkor jelentkezik, amikor az edzések célja a testsúlycsökkentés. Ennek megfelelően mindig törekedni kell arra, hogy a szervezet annyi vitaminhoz, ásványi anyaghoz jusson, amennyi a napi javasolt érték.

A sportolásban kiemelt szerephez jutnak ezek a tápanyagok, mivel a hosszú ideig tartó mikrotápanyag hiány csökkenti a szervezet regenerációs képességét, valamint görcshöz, fáradékonysághoz vezethet. Mindez fokozott fertőzés- és sérüléshajlamot alakít ki.

Sportolók számára a vitaminkészítmény vásárlása előtt érdemes kikérni sporttáplálkozási tanácsadó véleményét, aki segíteni tud abban, hogy az adott sporthoz és a testi adottságokhoz, jellemzőkhöz igazodva melyik a megfelelő készítmény, vitamin.

Ettől függetlenül jó megoldás, ha figyelünk a kiegyensúlyozott, változatos étrendre, valamint többször eszünk kevesebbet, mivel ezek elősegítik, hogy a szervezet mindig rendelkezzen megfelelő mennyiségű vitaminnal, ásványi anyaggal.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.